مزایا و معایب کار در قبرس
نوشته شده توسط : صبا


مزایا و معایب شغل در قبرس
مزایا و معایب شغل در میهن قبرس به دو نصیب شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود زیرا از نظره استقلال و حالت کاری با یک دیگر مختلف میباشند.

مزایا و معایب فعالیت در قبرس شمالی
شغل در قبرس شمالی، یک حوزه‌ خودمختار که ذیل تأثیر ترکیه قراردارد، مزایا و معایب خاص خویش را دارااست. به عنوان مثال مزایا آن این میباشد که ، هزینه‌های معاش در قبرس شمالی نسبت به اکثری از کشورهای اروپایی کمتر میباشد و ارزش مسکن در قبرس شمالی ارزان‌ خیس از اکثری از کشورهای اروپایی میباشد. و معایب ان این میباشد که قبرس شمالی به وسیله بخش اعظمی از کشورها تحت عنوان یک مرزو بوم جدا شناخته نشده میباشد. حالت خویش مختار سیاسی ندارد و ممکن میباشد مقررات و حالت کاری در ان متغیر باشد و اینکه موقعیت کاری در ان نسبت به قبرس جنوبی کمتر و محدودتر ویزا کاری قبرس شمالی  میباشد.

مزایا و معایب شغل در قبرس جنوبی
فعالیت در قبرس جنوبی مزایا و معایب خویش را داراست. به عنوان مثال مزایای ان این میباشد که، اقتصاد قبرس جنوبی تنوع متعددی داراست، به عنوان مثال نصیب‌های توریسم، مالی، صنعت، سرویس ها و کشاورزی. این تنوع قادر است مجال‌های شغلی در حیطههای متعدد را تولید نماید. تحت عنوان یک مملکت عضو اتحادیه اروپا از مقررات کاری اتحادیه اروپا تبعیت میکند. و به عنوان مثال معایب ان هزینه‌های معاش در بعضا بخشها از قبرس جنوبی ممکن میباشد بالا باشد، به خصوص در شهرهای گرانقدر مانند نیکوزیا، لهجه مهم ان یونانی میباشد و از سایر بحران های جانور در قبرس جنوبی این میباشد که با ارتقاء ورود اشخاص مهاجر رقابت در بازار فعالیت زیاد میباشد.

نرخ بیکاری در قبرس
نرخ بیکاری در مرز و بوم قبرس شمالی متعلق به ترکیه میباشد اما در میهن قبرس جنوبی که جداگانه و عضو اتحادیه اروپا میباشد متعدد میباشد نرخ بیکاری در مرزو بوم قبرس در مجموع به دو نصیب جنوبی و شمالی تقسیم می شود.

نرخ بیکاری در قبرس جنوبی
شاخص نرخ بیکاری به عنوان مثال مهمترین فاکتورها برای گزینش مرزوبوم مقصد برای هجرت میباشد. نرخ بیکاری علامت دهنده وضعیت کاری مو جود در مرزوبوم متبوع میباشد و هرچه این نرخ تحت خیس باشد، می قدرت سود گرفت که وضعیت شغل یابی در آن مرز و بوم آماده خیس بوده و به تبع آن مملکت مقصد مطلوب تری برای مسافرت به خصوص از روش فعالیت میباشد. از این رو سفارش میشود که پیش از مبادرت برای اعزام پرسنل به قبرس، ترازو نرخ بیکاری درین مرزوبوم را بازرسی و رسیدگی کنید. نرخ بیکاری و بازار فعالیت قبرس جنوبی از سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فرآیند صعودی داشته و تا نرخ ۱۶ درصد هم رسیده میباشد و بعداز آن تاکنون سیر روبه پایین را طی نموده و در سال 2019 به 7.27 درصد رسیده میباشد.
نرخ بیکاری در قبرس شمالی
نرخ بیکاری در قبرس شمالی برای اینکه زیر نظره ترکیه میباشد متعلق به وضعیت شغل و اقتصاد در ترکیه میباشد و حالت مستقلی در ان حکم دهنده وجود ندارد.
وضعیت دریافت روادیدِ یاور قبرس
قابلیت دریافت روادیدِ همدم یکی مهم ترین مسائلی میباشد که پیش از مبادرت برای شغل در قبرس بایستی بوسیله متقاضی ها به طور ظریف رسیدگی شود. به صورت کلی می قدرت اذعان کرد روادیدِ یار به همسر و فرزندان ذیل ۱۸ سال درخواست کننده داده می گردد و دریافت آن برای درخواست کنندگان عمل در قبرس در شکل داشتن اقامت دست‌کم ۲ ساله این مملکت قابلیت پذیر میباشد.همینطور قابل ذکر میباشد که برهه زمانی این روادید ۱ سال بوده و بعداز سپری شد 1 سال نیاز به تمدید خواهد داشت.

مخارج معاش در قبرس
مخارج معاش در قبرس با دقت به نرخ مالیات تحت درین مرزو بوم و مقایسه قبرس با دیگر مرزوبوم های اروپایی، بسیار ذیل میباشد. ولی به صورت نمونه نرخ اجاره منزل در سرزمین قبرس در منزلت مقایسه با ایران، حدود 20 درصد گران خیس است. در جدولی که تحت این مقاله ارائه شد‌ه‌است مخارج اجاره و خرید ملک قبرس را مشاهده مهاجرت کاری به قبرس شمالی خواهید نمود؛

 

اجاره و خرید ملک در قبرس

هزینه به یورو

اجاره سوئیت 1 خوابه در راءس شهر

582.94 یورو

اجاره سوئیت 1 خوابه در فارغ راس شهر

468.85 یورو

اجاره سوئیت 3 خوابه در راس شهر

1،007.71 یورو

اجاره سوئیت 3 خوابه در فارغ راءس شهر

795،65 یورو

خرید یک مترمربع سوئیت در راءس شهر

2،049.44 یورو

خرید یک مترمربع سوئیت در فارغ راءس شهر

1،554.62 یورو

اقلام مصرفی

هزینه به یورو

وعده غذایی در یک رستوران ارزان ارزش

12 یورو

هزینه صرف طعام برای 2 نفر در یک رستوران میانگین (3 وعده غذایی)

48 یورو

مک دونالد

6 یورو

وب ماهیانه

38.57 یورو

استارت ارزش ماشین کرایه ای (تعرفه نرمال)

5 یورو

بنزین (1 لیتر)

1.22 یورو

گوشت مرغ (1 کیلوگرم)

8.08 یورو

برنج سپید (1 کیلوگرم)

1.54 یورو

شیر (1 لیتر)

1.37 یورو





:: برچسب‌ها: ویزا کاری قبرس شمالی, مهاجرت کاری به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: